You are currently viewing Megelőzésre meditáció! Kerülj el betegségeket ezzel a módszerrel

Megelőzésre meditáció! Kerülj el betegségeket ezzel a módszerrel

Manapság egyre többeket foglalkoztat a befelé figyelés, és, többek közt a jóga elterjedése miatt is, sokan iktatják be életükbe a rendszeres meditációt. Miért ne hagyd ki Te sem?

meditációval elkerülhetőek a betegségek
Az egészségmentor logó névvel

A meditáció nem egy ezomaszlag

Sokan azért mondanak nemet a meditációra, mert úgy gondolják, ez valami „természetfeletti bolondság.” Pedig nem erről van szó. A meditáció inkább nevezhető egy különleges tudatállapotnak, amely során a külvilág zaja elcsendesedik a saját elméddel együtt, ennek köszönhetően kitisztul a tudatod és megnyugszol. Semmi természetfeletti nincs benne.

Ha másképp nem megy, hívd relaxációnak! Bár a relaxáció és a meditáció más egy kicsit, utóbbi ugyanis sokkal mélyebb, a két dolog igen hasonló, és együtt is szokás emlegetni őket. Ha a meditáció túl spirituálisan hangzik, akkor egyszerűen ne így hívd!

Napi 10 perc meditáció, ami az orvost távol tartja?

Tudtad, hogy léteznek úgynevezett stresszbetegségek? Olyan egészségügyi problémák, amelyek a nem feloldott feszültségek vagy súlyosabb, nem kezelt traumák következtében alakulnak ki. Klasszikusan ilyen például a legtöbb gyomorprobléma, a reflux, a gyakori fejfájás, sokan vannak, akiknek pszichés okból lesznek alvászavaraik, vagy épp, nem múlik el a köhögésük. A nyugati orvoslásban nincs hagyománya annak, hogy a fizikai tünetek mögött lelki okokat is keressenek, így kifejezetten tünetenyhítés céljából, gyógyszerekkel, kezelésekkel próbálják meg orvosolni a bajt. A bajt, ami egyébként ki se alakult volna akkor, ha a lelki életére, a stressz levezetésére már korábban odafigyelt volna az ember!

Meditációból napi 10 perc is elegendő, mégis az egyik leghatékonyabb stresszoldó módszerként tartják számon. Az elme napi több tízezer gondolatot fogalmaz meg, amelyek közt bizony igen gyakoriak a felesleges, frusztráló, esetleg ártalmas változatok is. A meditáció vagy a relaxáció tudatos megoldást jelentenek ennek az elképesztő gondolatfolyamnak az ideiglenes elapasztására, amely egy nyugodtabb, egészségesebb állapotot idéz elő. Igen, jól olvastad, egészségesebbet: a gondolatok ereje ugyanis fizikai tüneteket is okozhat, és amennyiben túl sok kedvezőtlen gondolatforma uralja a napjaidat, akár már rövid időn belül is betegségekben manifesztálódhat az általuk okozott feszültség és frusztráció.

Amikor már a kezelés része a meditáció

Van olyan, hogy az ember nem találja a megoldást a fizikai tünetekre. Érzi a kellemetlenségeket, de nincs rá semmilyen szervi magyarázat. Keresi az okokat, de hiába jár orvostól orvosig kétségbeesetten, egyszerűen nem léteznek válaszok. Ilyenkor jön az a lépés, hogy belül kell elkezdeni keresni a megoldásokat: pszichoterápia, életvezetési tanácsadás, illetve ezek kiegészítéseként, a meditáció, relaxáció mindennapokba történő bevezetése is enyhülést nyújthatnak.

Ha nem tudod, hogyan kezdj meditálni

A legfontosabb, hogy ne feszülj bele! Minél inkább AKAROD, hogy az elméd elcsendesedjen, annál kevésbé fog sikerülni. A meditáció lényege, hogy teljesen könnyedén és lazán tudd kezelni a kérdést, ebben például sokat segítenek a vezetett meditációk, amiket akár a videómegosztón is találsz.

Ha semmi sem segít, elmehetsz meditációs központba, vagy egyéni segítő szakember segítségét is kérheted! Fordulj bizalommal hozzám is, ha életvezetési tanácsokra, illetve segítségre van szükséged a meditációban, relaxációban.